22 darab Toyota Hilux terepjáróval gyarapodott a MOHOSZ
Három, egymástól független közbeszerzési eljárás keretében az elmúlt két évben összesen 57 darab Toyota Hilux került a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) halőri szolgálatához.
A szolgálat 132 ezer hektárnyi vízterületen, több tízezer kilométeres partszakaszon gondoskodik a halállomány őrzéséről, a szennyeződések vagy más események megfigyeléséről – ebben a munkában teljes egészében a Toyota összkerékhajtású platós modelljére támaszkodnak.
„A MOHOSZ 2017-ben írt ki először közbeszerzési pályázatot az országos halőri állomány szolgálati járműveinek beszerzésére” – avat be az előzményekben Dr. Dérer István, a szövetség elnökhelyettese, az Országos Horgászszervezeti Szolgáltató Központ főigazgatója. „A speciális követelmények miatt előzetesen érdeklődtünk erdészeti és más társszervezeteknél, az ő visszajelzéseik egybehangzóan rendkívül pozitívak voltak a Toyota Hiluxszal kapcsolatban.”
„A 2018-ban kiírt, 15 autóra szóló, második közbeszerzésen, legnagyobb örömünkre, ismét a Toyota Hilux bizonyult a legjobb ajánlatnak. Ez nemcsak a szervizelés és az üzemeltetés szempontjából jelent nagy könnyebbséget, de a számunkra olyan fontos, egységes arculat kialakítását is leegyszerűsítette. Idén pedig harmadszor is a Toyota Hilux nyerte meg a kiírt pályázatot. Hangsúlyozom, három egymástól független folyamatról és elbírálásról volt szó, de nem tagadom, hogy a végfelhasználók, a halőrök nagyon örültek, hogy így alakult a tender.”
A felhasználás helyétől függően eltérő igénybevételnek vannak kitéve a járművek, ám jellemzően igen kedvezőtlen körülmények között kell helyt állniuk. Rendszerint rövid utakat tesznek meg, legtöbbször nehezen járható terepen, a motornak olykor szinte bemelegedni sincs ideje a munkanap során. „Nem véletlenül született meg a „zavarosban halászik” kifejezés: pont áradások idején akad a legtöbb dolga a halőröknek, és a Toyoták komoly segítséget nyújtanak az orvhalászok elleni küzdelemben éppúgy, mint a kármentesítési munkálatokban” – árulja el Dr. Dérer István.
Mindegyik járművet három garnitúra – téli, nyári és terep – abronccsal szállították le, a vonóhorog mellett elöl nagy teherbírású csörlő található az autókon, amelyek néhány további apró, igazán egyedi átalakításon is átestek. A sérülések minimalizálása érdekében fényezetlen lökhárítójú kivitelekkel dolgozik a szövetség, ugyanakkor a halőrök munkáját klímaberendezés és motorosan állítható tükrök is segítik.